Japon otomobil firmaları, araçların tasarım ve geliştirme süreçlerini hızlandırmak ve verimliliği artırmak amacıyla generatif yapay zeka teknolojilerini benimsemeye başladı.
Bu teknoloji, mevcut verilerden yeni varyasyonlar üreterek planlama ve tasarım süreçlerinde önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlamayı vaat ediyor. Örneğin, Toyota’nın ABD’deki araştırma biriminde, araç tasarımlarını analiz eden ve hava direncini hesaplayarak tasarım ve işlevsellik açısından iyileştirmeler yapılmasını sağlayan bir yapay zeka kullanılmakta. Honda ise Sony ile ortak girişimi aracılığıyla, AFEELA adlı yeni aracında kullanılmak üzere gelişmiş sürücü destek sistemleri geliştirmek için bu teknolojiden yararlanıyor.
Yapay zeka kendisini aştı, artık otomobil de tasarlıyor
Subaru ve Mazda ise AI teknolojilerinin kullanımı konusunda çalışanlarını eğitmeye odaklanıyor. Subaru, 4.000’den fazla mühendisin generatif yapay zeka kullanımı konusunda yeteneklerini geliştirmesi için bir program başlattı. Mazda da, 2025 yılına kadar tasarım ve deneyim departmanlarındaki tüm dolaylı çalışanları için yapay zeka eğitimini zorunlu hale getirerek 2030 yılına kadar üretim verimliliğini iki katına çıkarmayı hedefliyor.
Elektrikli araçlar ve otonom sürüş özellikleri üzerine yoğunlaşan otomobil firmalarının bu yarışında, generatif yapay zekanın yenilikçi fikirlerin hızla hayata geçirilmesinde kritik bir rol oynayacağı açık. Öyle ki, gelecekte “Arabam yapay zeka tarafından tasarlandı” demek, belki de yeni bir övünç kaynağı haline gelebilir. Bu teknolojinin, şu an hayal bile edemediğimiz özel tasarımlar ve işlevler sunması da olası görünüyor.